Ajankohtaista

Kiitämme kuluneesta vuodesta ja toivotamme...

Luomuksessa on ollut jälleen vauhdikas vuosi. Tutkimuksessa ovat olleet esillä erityisesti ilmastonmuutosteemat,  avustetusta leviämisestä lintujen kannanvaihteluihin. Kaisaniemen kasvitieteellisen ulkopuutarhan uudistustyöt ovat edenneet, evoluutiopuun muoto on valmis ja sen kasvit istutetaan ensi kesänä. Mineraalikabinetti vietti läksiäisiä, ja Suomen lajitietokeskus käynnistyi.

Kardemummasta kaneliin – jouluiselle makumatkalle Kaisaniemeen!

Mausteinen kasvipolku kuljettaa tuttujen tuoksujen ja makujen maailmaan. Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneissa voi nähdä millaisia ovat kasvit, jotka maustavat ja maistuvat joulun herkuissa. Polun varrelta löytyvät niin joulupipareiden kardemumma ja inkivääri kuin lasimestarin sillin pippuri ja glögissä tuoksuvat neilikka ja kaneli. Mukana myös muita joulupöydän antimien ainesosia. Tervetuloa joulupolulle 9.12.2014–6.1.2015.

Eläinten talvielämää museossa loppiaiseen saakka!

Talvi on monille eläimille ankaraa aikaa. Ruokaa on niukasti tai sitä on vaikea löytää. Kylmä vaivaa, mutta energiaa pitäisi säästää. Eläimillä on kuitenkin monia keinoja selvitä talven yli. Yksi vaipuu unten maille, toinen kaksinkertaistaa karvapeitteen, kolmas kerää ruokavarastoja… Tervetuloa tutustumaan eläinten erilaisiin selviytymistapoihin loppiaiseen 6.1.2015 saakka!

Olemme avoinna myös ensi vuonna

Luonnontieteellinen museo on avoinna toukokuun loppuun saakka tiistaista perjantaihin klo 9–16, viikonloppuisin 10–16. Kaisaniemen puutarhan kasvihuoneet ovat remontti- ja huoltotöiden vuoksi avoinna ainoastaan viikonloppuisin klo 10–16 maaliskuun loppuun saakka.