Ajankohtaista

Afrikkaan – dinosaurusten ja valkohain seurassa

Oletko tavannut giganoton ja kaverit? Tai vilkuttanut valkohaille? Entä kuunnellut virtahevon murahtelua savannin yössä? Luonnontieteellisen museon kesäkauden tietoiskut kutsuvat matkalle valkohain valtakuntaan, öiseen Afrikkaan ja dinosaurusten aikaan.Tule mukaan 26.6.–2.8.!

Kaisaniemen puutarha uudistuu

Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa mylläävät kaivinkoneet, kun kasvihuoneiden eteläpuolelle rakennetaan uutta kasvien sukulaissuhteita selittävää systemaattista aluetta. Vuonna 2011 aloitettu puutarhan uudistustyö on nyt päässyt näkyvimpään vaiheeseensa, kun vanhojen istutusalueiden multaa kuljetetaan pois. Alueelle hahmottuu kesän aikana valtava evoluutiopuu, joka muistuttaa lintuperspektiivistä jättiläismäistä kasvien sukupuuta.