Tiedotearkisto

Vesilintulaskentojen päätavoitteena on seurata pesimäkantojen muutoksia ja selvittää sorsien vuotuinen lisääntymistulos erityyppisillä vesillä ja eri puolilla Suomea. Laskennat tehdään vapaaehtoisvoimin.

SeurannatTiedote

Lähde oppaan seurassa dinosaurusten tai mammuttien matkaan! Museossa järjestetään 12.6.–16.8. pääsylipun hintaan sisältyviä tietoiskuja keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 11 ja 14.

Luonnontieteellinen museo

Kumpulan kasvitieteellisen puutarhan kymmenes kesäkausi alkaa vauhdikkaasti 1.5. Vappushokkelo-tapahtumalla!

Kasvitieteellinen puutarhaTiedoteKumpulan puutarha

Helsingin yliopiston Luonnontieteellisen keskusmuseon johtama tutkimusryhmä tutkii lepakoiden ruokavaliota ja lisääntymiskäyttäytymistä. Tutkijat pyytävät yleisön apua näytteiden keräämisessä ja yhdyskuntien etsinnässä.

UutisetTutkimusLajitietoSuomen luontoLuonnon seurantaEläintiede

Luonnontieteellisen keskusmuseon Luomuksen yleisökohteissa – Luonnontieteellisessä museossa ja kahdessa kasvitieteellisessä puutarhassa – vieraili viime vuonna kaikkiaan 266 000 eri-ikäistä luonnon ystävää.

UutisetYleistäLuonnontieteellinen museo

Luomuksen meteoriitti-, mineraali- ja fossiilikokoelmat ovat avoinna yleisölle 18.5.–11.8. keskiviikkoisin ja pe–su klo 13–18. Vierailu Kumpulan kartanossa sijaitseviin geologisiin kokoelmiin sisältyy puutarhan pääsymaksun hintaan.

Kumpulan puutarhaGeologia ja paleontologia

Olemme mukana Ihana Helsinki -tapahtumassa! Ihana Helsinki kukittaa Helsingin 23.–26.5.2019.

Kasvitieteellinen puutarhaKumpulan puutarhaKaisaniemen puutarha

Uutiset hyönteisten vähenemisestä huolestuttavat monia. Asiantuntijat kertovat, mitä hyönteisten hyväksi voi tehdä.

Uutisetluonto-uutinenLajitietoEläintiede

Vietä äidin kanssa keväinen päivä Kumpulan kasvitieteellisessä puutarhassa. Luomus tarjoaa äideille ilmaisen sisäänpääsyn sunnuntaina 12.5.2019.

Kumpulan puutarha

Huoltotöiden vuoksi Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneet ovat suljettuina 18.–22.3.2019. Ulkopuutarha on kuitenkin avoinna päivittäin klo 9–20. Huoltotöiden ohella parananjättilumme istutetaan lummehuoneen altaaseen viikon aikana.

Kasvitieteellinen puutarha