Tiedotearkisto

Sinisorsan pesimäkanta kääntyi viime vuoden selkeän pudotuksen jälkeen nousuun, mutta jäi silti huippuvuosien tasosta. Pitkällä aikavälillä kannankehityksen suunta on edelleen lievästi laskeva.

UutisetLuonnontieteellinen museo

Luonnontieteellisen museon parvekkeella kahvittelevat kirahvit pakkaavat piknik-korinsa ja lähtevät ikuiseen kesään.

UutisetLuonnontieteellinen museo

Kumpulan kasvitieteellisen puutarhan Puron väkeä ja Metsän hallitsijan paluu -teoksissa yhdistyvät luonnontiede ja suomensukuisten kansojen mytologia. Teokset ovat löytäneet omat paikkansa puutarhasta kesän 2019 aikana.

UutisetKumpulan puutarha

Sienet sekaisin? Terästä sienituntemustasi Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneilla su–​ma 15.–​16.9.

Kaisaniemen puutarha

Elokuisena lauantaina 31.8. kutsumme sinut viettämään Suomen luonnon päivää. Päivän aikana Kumpulan kasvitieteelliseen puutarhaan on avoimet ovet ja voit samalla tutustua Luomuksen geologisiin kokoelmiin.

UutisetKasvitieteellinen puutarhaKumpulan puutarha

Rakastettu raparperi on meille kaikille tuttu, mutta mistä ja miten se on löytänyt tiensä meidän puutarhaan?

UutisetKumpulan puutarha

Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa Helsingissä 1.7.–30.8.2019 ensiesityksensä saava ympäristö- ja mediataideteos koostuu viidestä käsin muotoillusta lasisesta mittauskammiosta, maaperästä, valikoiduista kasveista ja omasta aurinkovoimalastaa

UutisetKaisaniemen puutarha

Leif Schulman on nimitetty CETAFin johtoryhmän puheenjohtajaksi.

Uutiset

Euroopan vanhin maakotka havaittiin tammikuun lopulla hyväkuntoisena Pohjois-Savossa. Paria kuukautta myöhemmin tämä yli 34-vuotias uroskotka löydettiin kuolleena Pyhännältä.

Uutisetluonto-uutinenRengaslöydötLajitietoLuonnon seuranta

Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan vanhus, kasvihuoneiden ja kasvimuseon välissä sijaitseva siperianlehtikuusi Larix sibirica on kaadettu karhunkäävän aiheuttaman lahon vuoksi.

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarha