Tiedotearkisto

Koe uudistunut ulkopuutarha tai lähde aikamatkalle evoluutiopuun oksille! Oppaan vetämiä suomenkielisiä,  maksuttomia yleisökierroksia järjestetään kesällä 2018 Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan ulkopuutarhassa 5.6.-23.8.

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarhaPuutarhaOpastus

Olemme mukana Ihana Helsinki -tapahtumassa 24.–27.5.2018! Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa pääset oppaan johdolla pääsyliputtomalle aikamatkalle kukkakasvien kehityshistoriaan ja löydät kevään kauneimmat kukkijat.

UutisetKasvitieteellinen puutarhaTiedoteKaisaniemen puutarha

Tuore suomalaiseen pitkäaikaisseurantaan perustuva tutkimus osoittaa, että pikkulintujen poikastuotto on korkeampaa lämpimien keväiden ja kesien jälkeen.

TiedeuutisetTiedoteLajitietoSuomen luontoLuonnon seuranta

Kuinka kauniisti kimaltaakaan kitiini ja säihkyvät verkkosilmät! Montako jalkaa, silmää ja siipeä näet?  Tarkenna katseesi Luonnontieteellisen museon lauantaityöpajassa 19.5. klo 10.30–15.30 monimuotoisiin hyönteisiin.

TiedoteLuonnontieteellinen museo

Joko tunnet uhanalaisen vantaalaisen?

TiedoteLuonnontieteellinen museo

Rengastus on kiehtovaa, ja moni lintuharrastaja lienee joskus pohtinut, olisiko minusta rengastajaksi. Tutustu peruslintutenttiin, joka kuuluu ensiaskeleisiin matkalla rengastajaksi.

UutisetSeurannatLuonnon seurantaEläintiede

Äitienpäivän kunniaksi sunnuntaina 13.5. Luomus tarjoaa äideille ilmaisen sisäänpääsyn keväiseen Kumpulan kasvitieteelliseen puutarhaan ja geologisiin kokoelmiin! Poikkea myös kahvilassa!

Kumpulan puutarha

Tervetuloa nauttimaan kesän aikana opastetuista kierroksista, Kahvila Kummun antimista, geologisten kokoelmien kiehtovista kivistä ja puutarhan rauhasta. Puutarha on avoinna yleisölle 2.5.-30.9.2018.

UutisetKasvitieteellinen puutarhaTiedoteKumpulan puutarhaGeologia ja paleontologia

Tutkijoilla on näyttöä siitä, että lehtopöllön värillä on merkitystä yksilön selviämiseen ankarista talvista. Nyt on käynnistetty tutkimus, joka pyrkii tarkentamaan tietoa. Myös sinulla on mahdollisuus osallistua!

SeurannatTiedoteKumpulan puutarhaKaisaniemen puutarhaLuonnontieteellinen museoEläintiede

Nyt on käsillä lintujen kiireisin muuttoaika ja on syytä tähyillä taivaalle. Luonnontieteellisen museon lauantaityöpajassa 28.4.

UutisetLuonnontieteellinen museo