Tiedotearkisto

Jos vastaava tapahtuisi nyt, se johtaisi dramaattisiin seurauksiin, kuten nykyaikaisten navigaatio- ja viestintäsatelliittien vaurioihin ja astronauttien kuolemiin avaruudessa.

TutkimusTiedeuutisetTiedoteKumpulan puutarhaAjoitukset ja isotoopit

Tunnustele turkkeja ja kummastele kalloja museon työpajassa syyslomaviikoilla 42 ja 43 ti–la klo 10.30–15.00 itsenäisesti tai oppaan kanssa. Työpaja sisältyy pääsylipun hintaan eikä ennakkoilmoittautumista tarvita.

Luonnontieteellinen museo

Kansalliskokoelmat – olivat ne sitten ihmisen tai luonnon perintöä vaalivia – ovat korvaamattoman arvokkaita. Jälkikäteen maksettava rahallinen korvaus ei yksinkertaisesti voi menetettyä vahinkoa paikata.

UutisetTiedoteKumpulan puutarhaKaisaniemen puutarhaLuonnontieteellinen museo

Presidentillä on suunnitelma monimuotoisuuden lisäämiseksi – tuodaan mammutti takaisin! Luonnontieteellisen museon uudella osallistavalla draamaopastuksella pohditaan lajien sopeutumista, ympäristön muutoksia ja ihmisen vastuuta luonnosta​.

UutisetLuonnontieteellinen museoOpastus

Tervetuloa ihailemaan yhtä harvoista maailman museoissa näytteillä olevista jaavantiikerin luurangoista! Museon uusin helmi seisoo täytetyn amurintiikerin edessä Luut kertovat -näyttelyssä.

UutisetLuonnontieteellinen museo

Tule ihastelemaan ja tunnistamaan kauden sieniä  su–​ma 9.–​10.9. klo 11–​17 Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneille. Voit myös tuoda sieniä asiantuntijoiden tunnistettavaksi! Tapahtuman aikana kasvihuoneille on vapaa pääsy.

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarha

Kumpulan kasvitieteellinen puutarha kutsuu piknikille Suomen luonnon päivänä la 25.8., jolloin on ilmainen sisäänpääsy sekä puutarhaan että geologisiin kokoelmiin. Kesäkahvila Kummusta löytyvät eväät puutarharetkelle!

UutisetKasvitieteellinen puutarhaKumpulan puutarhaKaisaniemen puutarhaLuonnontieteellinen museo

Luonnontieteellisen museon toisessa kerroksessa näyttelyvitriinistä katsoo surumielisesti gorillanaaras. Vasta äskettäin tämän gorillan traaginen tausta tuli esiin – se on yksi Dian Fosseyn Sumuisten vuorten gorilloista.

UutisetLuonnontieteellinen museoEläintiede

Maatalous-metsätieteellisen tiedekunnan tohtorikoulutettava Tuure Parviainen pääsi Horisontti 2020 FlyHigh-hankkeen kautta tutkijavaihtoon Espanjaan.

TiedeuutisetTiedote

Valokuvanäyttelyn aukioloaikaa on jatkettu syyskuun 2018 loppuun!

Luonnontieteellinen museoGeologia ja paleontologia