Tiedotearkisto

Kuinka kasvi varmistaa, että pölyttäjät löytävät perille ja annettu tehtävä hoidetaan kunnialla loppuun? Lähde mukaan oppaan johdolla nauttimaan kesäisestä Kumpulan kasvitieteellisestä puutarhasta ja pohtimaan pölytyksen saloja la–su 27.–28.7. klo 12

UutisetKumpulan puutarha

Kaisaniemen kasvitieteellisessä puutarhassa Helsingissä 1.7.–30.8.2019 ensiesityksensä saava ympäristö- ja mediataideteos koostuu viidestä käsin muotoillusta lasisesta mittauskammiosta, maaperästä, valikoiduista kasveista ja omasta aurinkovoimalastaa

UutisetKaisaniemen puutarha

Leif Schulman on nimitetty CETAFin johtoryhmän puheenjohtajaksi.

Uutiset

Euroopan vanhin maakotka havaittiin tammikuun lopulla hyväkuntoisena Pohjois-Savossa. Paria kuukautta myöhemmin tämä yli 34-vuotias uroskotka löydettiin kuolleena Pyhännältä.

Uutisetluonto-uutinenRengaslöydötLajitietoLuonnon seuranta

Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan vanhus, kasvihuoneiden ja kasvimuseon välissä sijaitseva siperianlehtikuusi Larix sibirica on kaadettu karhunkäävän aiheuttaman lahon vuoksi.

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarha

Tervetuloa juhlistamaan Kumpulan kasvitieteellisen puutarhan ensimmäistä vuosikymmentä yleisölle avoimena puutarhana ti–su 11.–16.6.! Lähde oppaan johdolla kasvimatkalle, kurkkaa geologisiin kokoelmiin, nauti kahvilan tarjoiluista ja palaa kotiin ker

Kumpulan puutarhaOpastus

Suomessa äärimmäisen uhanalainen peltosirkku on ollut Ranskassa perinteinen kulinaristinen herkku.

UutisetTutkimusTiedeuutisetLajitietoLuonnon seurantaEläintiede

Oppaan vetämiä maksuttomia suomenkielisiä yleisökierroksia järjestetään Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan ulkopuutarhassa 18.6.–22.8. tiistaista torstaihin sekä muutamina lauantaipäivinä. Tule ja antaudu vajaaksi tunniksi kasvien vietäväksi!

Kasvitieteellinen puutarhaKaisaniemen puutarha

Euroopan unionin maatalouden ympäristötuilla pyritään parantamaan luonnon monimuotoisuutta maatalousympäristössä. Tuore suomalaistutkimus osoittaa, että ympäristötuista vain luomueläintilojen läheisyys kasvatti lintumääriä.

UutisetTutkimusTiedeuutisetEläintiede

Metsissä pesivät haukat ovat jatkuvasti vähentyneet. Niiden pesiä menetetään hakkuissa, jos pesäpaikkaa ei tunneta. Siksi haukanpesien sijainnit on nyt jaettu metsänomistajien käyttöön Metsään.fi-palvelussa.

TutkimusTiedoteLajitieto