Tiedotearkisto - Touko 2014

• 28
  • 29
  • 30
  • 31

Luonnontieteellinen museo ja Kaisaniemen kasvitieteellisen puutarhan kasvihuoneet ovat kesä-elokuussa avoinna tiistaista sunnuntaihin kello 10–17. Kuukauden ensimmäisen torstain ilmaistunnit ovat kesällä kello 15–17.

UutisetKaisaniemen puutarhaLuonnontieteellinen museo

Vieraslajit ovat ihmisen mukana uusiin paikkoihin levinneitä eliölajeja, joista on monesti haittaa ympäristölle ja ihmiselle itselleen. Nyt yleisön käyttöön on avattu kansallinen vieraslajiportaali www.vieraslajit.fi.

TiedoteUutiset

Tutkijat kehittävät Suomessa lämpökamerajärjestelmää, jolla viljelijä voisi havaita ja väistää ajoissa pelloilla pesivien lintujen pesät.

TiedeuutisetTiedoteUutiset

Risto Tuomikosken biologisen taksonomian vuosipalkinto jaetaan tänä vuonna poikkeuksellisesti kahdelle tutkijalle: sammaltutkija Sanna Huttuselle ja perhosten taksonomiaa ja systematiikkaa selvittävälle Marko Mutaselle.

TiedoteTutkimus

Maailman suurimmat laavapurkaukset, joiden jäänteitä kutsutaan laakiobasalteiksi, liittyvät elämän historian suuriin sukupuuttoihin. Purkausten synty on silti edelleen hämärän peitossa.

NewsTiedoteUutiset

Toukokuu on luokkaretkien aikaa ja Luonnontieteellinen museo on yksi suosituista retkikohteista. Tänä vuonna retkeläiset pohtivat, voiko monimuotoisuus olla sekä kaunista että rumaa...!

NewsLuonnontieteellinen museoEläintiede

Äitienpäivän kunniaksi sunnuntaina 10.5. Luomus kutsuu äidit pääsymaksutta Kumpulan kasvitieteelliseen puutarhaan. Juhlan kunniaksi on mahdollisuus kurkistaa myös Luomuksen kivi- ja fossiilikokoelmiin klo 12–15.

Kasvitieteellinen puutarhaUutisetKumpulan puutarha