Tulta, tulikiveä ja piirustuspajoja – Luonnontieteellinen museo täyttyy toiminnasta talvilomien aikaan

14.2.2013

14.02.2013 09:17 | Helsingin yliopisto |

Tiesitkö, että meidät on tehty meteoriittiaineesta? Tai millaisia otuksia vaelsi jääkausiaikaan mammuttien rinnalla ja että Suomessa oli muinoin tulivuoria? Tervetuloa katsomaan millaisia jälkiä Suomen muinaiset tulivuoret ovat jättäneet kallioperäämme, tutustumaan eläinten jälkiin tai piirtämään kuvia museon jättimäisestä giganotosaruksesta!

Talvilomaviikko 8 (19.2.–24.2.2013)

Tulta, tulikiveä ja jäätä Luonnontieteellisessä museossa!
Tule tapaamaan talvilomalla Luomuksen paleontologia ja geologeja

Tiistai ja keskiviikko 19.–20.2. klo 11–13

Paleontologi Pirkko Ukkonen kertoo jääkaudesta ja sen eläimistä Elämän historia -näyttelyssä. Mammuttien kanssa aroa asutti niin villasarvikuono kuin sapelihammaskissa, tuo aikansa hurja peto.

Toisen kerroksen Työpajassa voit piirtää oman tulivuoresi ja kuulla, mitä jännittävää geologi Elina Lehtosella on kerrottavanaan oikeista tulivuorista.

Torstai ja perjantai 21.–22.2. klo 11–13

Geologi Arto Luttinen kertoo meteoriiteista ja niiden vaikutuksista elämän syntyyn, kehitykseen ja tuhoon kotiplaneetallamme. Alkuräjähdystä ja muita taivaankappaleiden vaikutuksia esitellään Elämän historia -näyttelyssä.

Geologi Jussi Heinonen puolestaan kertoo Suomen tuliperäisestä historiasta ja siitä millaisiin tulivuoren jäänteisiin voi törmätä kulkiessaan Suomen luonnossa.

Torstai-sunnuntai 21.2.–24.2. klo 11–14

Eläinten jäljillä -piirustuspajassa tutustutaan eläinten talvisiin jälkiin ja piirretään niitä tai vaikkapa itse keksityn eläimen jälkijonoja. Tervetuloa taiteilemaan!

Talvilomaviikko 9 (26.2.–3.3.2013)

Keskiviikko ja torstai 27.2.–28.2. klo 10–13

Eläinten jäljillä -piirustuspaja.

Lauantai 2.3. klo 11–13

Huuhkajan höyheniä ja kanahaukan kynsiä -työpaja

Kenellä on pehmeimmät höyhenet? Mitä oksennuspallo kertoo linnun ruokavaliosta? Miltä tuntuu koskettaa kanahaukkaa? Tule, tutki ja tutustu!

Lauantai ja sunnuntai 2.3.–3.3. klo 12–15 Giganotosaurus -piirustuspiste Elämän historia -näyttelyssä. Tule ja piirrä hirmuisista hirmuisin hirmulisko!

Luonnontieteellinen museo
Pohjoinen Rautatiekatu 13, Helsinki – Kampin keskuksen kupeessa
Avoinna ti–ke 9-16, to 9–18, pe 9–16, la–su 10–6, ma suljettu
Pääsymaksut 10/5/0 euroa, vapaa pääsy joka kuukauden 1. torstaina klo 16–18

Lisätietoa: www.luomus.fi

© Bertconcepts (www.flickr.com/photos/bertconcepts/4493929399/), käyttö Creative Commons -lisenssillä.

Luonnontieteellinen museo