Häkellyttävät hyönteiset -työpaja 19.5. Luonnontieteellisessä museossa

26.4.2018
Salla Mehtälä

Kuinka kauniisti kimaltaakaan kitiini ja säihkyvät verkkosilmät! Montako jalkaa, silmää ja siipeä näet? Lauantaina 19.5. klo 10.30–15.30 tarkennetaan katse monimuotoisiin hyönteisiin Luonnontieteellisen museon toisen kerroksen työpajassa. Piirrä hyönteisten tuhat ja yksi yksityiskohtaa, tutustu oppaan johdolla hyönteisten evoluutioon ja lajittele hyönteiset, kuin tutkija konsanaan! Työpaja sisältyy pääsylipun hintaan eikä ennakkoilmoittautumista tarvita.

Hyönteisteema alkaa jo museon aulasta. Luomuksen kovakuoriaiskokoelmia esittelevä Kovakuoriaisia kokoelmien kätköistä -valokuvanäyttely on esillä museokahvilassa ja IHME-festivaalin päätähteen, ainoastaan Vantaalla esiintyvälle kovakuoriaislajiin, halavasepikään (Hylochares cruentatus) pääset tutustumaan museon aulassa.  Ihmettele pikkuruisia kuoriaisia hyönteisprofessorin kokoelmista ja ihaile siivekkään sepikän lentoonlähtöä – suurnopeuskameran tallentamaa näkyä ei voisi paljaalla silmällä havaita! Lisätietoa IHME-nykytaidefestivaalin ohjelmasta

Luonnontieteellinen museo
Pohjoinen Rautatiekatu 13, Helsinki
Avoinna: ti, ke ja pe 9–16, to 9–18, la 10–17 ja su 10–16
Pääsymaksut: 14 / 11 / 7 euroa, lapset alle 7v. pääsymaksutta (pois lukien päiväkoti- ja muut ryhmät). Sisäänpääsy myös museokortilla.
Aukioloaikojen poikkeukset ja muut lisätiedot löytyvät täältä