Kumpula kutsuu piknikille ja piirtämään 26.8.

13.7.2017
Laura Hiisivuori

Luomus juhlistaa satavuotiaan Suomen neljättä luonnon päivää lauantaina 26.8. Kumpulan kasvitieteellisessä puutarhassa. Ilmaisen sisäänpääsyn lisäksi tarjolla on elokuisen vehreä puutarha, avoimet geologian kokoelmat sekä kiehtovat kivet ja fiinit fossiilit -piirustuspaja. Tervetuloa!

Luomus kutsuu luontomatkalle museoon ja puutarhoille Suomen luonnon päivänä lauantaina 26.8.2017. Juhlinnan päänäyttämö on tällä kertaa Kumpulan kasvitieteellinen puutarha, jonne on ilmainen sisäänpääsy.

Kumpulassa on mahdollisuus kurkistaa Luomuksen geologisiin kokoelmiin, jotka ovat nähtävissä Kumpulan historiallisessa pääkartanossa. Samaisessa kartanossa järjestetään myös kivi- ja fossiiliaiheinen piirustuspaja klo klo 1115, jonne kaikki halukkaat voivat osallistua.

Elokuinen puutarha on vehreimmillään. Kävijä voi suunnata kulkunsa hyötykasvimaalle ja bongata mielenkiintoisen vihanneksen, jota voisi ensi kesänä omalla palstallaan testata, kiertää läpi kaukomaiden tai vain levittää piknik-huovan keskusaukion puiden varjoon ja nauttia elämästä sekä kahvila KesäKapusiinin antimista.

Kumpulan kasvitieteellinen puutarha on avoinna ti–su kello 11–18. Luonnonpäivää lukuun ottamatta puutarha on maksullinen, lipunmyynti löytyy kahvilasta (3/6 €, kausikortti 20 €).

Tervetuloa juhlimaan suomalaista luontoa!

Kartanon ikkunalla lepää komea ametisti, taustalla häämöttää suuri rautalohkare (kuva: Laura Hiisivuori)