Geologiset kokoelmat avoinna kesällä 2019

1.4.2019

Kumpulan kasvitieteellisessa puutarhassa sijaitsevassa kartanorakennuksessa on esillä jo 1700-luvulta alkaen kartutetun kansalliskokoelman erikoisuuksia, kuten suomalaisia jalokiviä ja meteoriitteja sekä Ahvenanmaan fossiileja.

Luomuksen meteoriitti-, mineraali- ja fossiilikokoelmat ovat avoinna yleisölle 18.5.–11.8. keskiviikkoisin ja pe–su klo 13–18. Lisäksi kokoelmat ovat kesän aikana avoinna lasten Vappushokkelon yhteydessä 1.5., äitienpäivänä su 12.5. klo 12–15 ja Suomen luonnon päivänä la 31.8. klo 13–18.

Vierailu geologisiin kokoelmiin sisältyy puutarhan pääsylipun hintaan (7/5/4 €). Pääsyliput ovat myynnissä kesäkahvila Kummussa. Tervetuloa viihtymään alati muuttuvaan puutarhaan ja kurkistamaan kivien maailmaan!

Kumpulan kasvitieteellinen puutarha

Puutarha ja kahvila Kumpu ovat avoinna 2.5.–30.9. tiistaista sunnuntaihin, kello 11–18. Suljettu maantaisin. Jyrängöntie 2, Helsinki. Vallilan siirtolapuutarhan ja Kumpulan tiedekampuksen välissä.

Puutarha on maksullinen. Pääsyliput: 7/5/4 euroa, kausikortti 24 euroa. Lipunmyynti kahvilassa. Kesäkahvilan Kummun toimijat tavoittaa sähköpostista kahvilakumpu@gmail.com, p. 040 0170520. Puutarhassa voi myös järjestää perhejuhlia ja muita tilaisuuksia.

Kumpulan puutarhaGeologia ja paleontologia